ClubRunners distriktsversion

ClubRunners distriktsversion konsoliderar information som finns i klubbarnas ClubRunner. Medlemsregister finns alltså i respektive klubb, inte hos distriktet. Det innebär bl a att distriktsfunktionärs medlemsprofil med kontaktuppgifter hämtas från den klubb man tillhör. Däremot har distriktet ett behörighetsregister för distriktsfunktionärerna.

De klubbar som inte kör ClubRunner har gett distriktet läsrätt hos RI (MyRotary) till s k spegelklubbar vilket gör att distriktet får tillgång till deras medlemsuppgifter för utskick, statistik m m.

Inloggning till distriktet

Du loggar in med samma uppgifter som i din klubb. Om du använder rutinen Glömt lösenord på distriktswebben så gäller det nya lösenordet också i din klubb.

Samlad klubblista med genvägar

Gå (som inloggad) till Medlemmar -> Klubbar & medlemmar.

Sidan är praktisk med länkar till alla klubbars hemsidor, klubbinformation, funktionärer, medlemmar m m.