Online Registration
  • Registration for this event is now closed.
okt
Sunlight Hotel, Conference & Spa
Nytorget 7
Nyköping,  61138
Sweden

Hur kan Rotary bidra till ”Hållbar Utveckling”?

Den 23 – 24 oktober anordnas årets Distriktskonferens för vårt Rotarydistrikt 2370. Den går av stapeln på Sunlight Hotell i Nyköping och, tro det eller ej, men vi räknar med att den blir LIVE!!! Årets tema är både aktuellt och angeläget nämligen:

Hållbar utveckling

Kom till Nyköping, lyssna och delta i diskussioner och bidra till att Rotary kan göra en insats för ett mer hållbart samhälle ur alla aspekter. Vi har fått ihop många intressanta talare, men kom framför allt för att träffa Rotaryvänner från andra klubbar i distriktet på riktigt. Behovet av att äntligen få träffas på riktigt och mingla är stort efter pandemin. Bara det är ju ett skäl att delta i konferensen.

I år har vi ett helt nytt upplägg för att vitalisera distriktkonferensen och det innebär att de formella årsmötena med Distrikt 2370 och Distriktsfonden har lagts vid annan tidpunkt. Många har upplevt dag två på distriktsmötena som tråkiga och formella p g a dessa möten och därför har vi i stället lagt in kreativa aktiviteter, som innebär information och dialog om intressanta aktuella projekt. Med andra ord att vi i stället träffas och diskuterar aktuella frågor för Rotary och vår framtid. Vi hoppas och tror att det ska göra dag två intressantare och att fler då vill övernatta och delta även i andra dagens aktiviteter. Vi är övertygade att sådana diskussioner kan på verka Rotarys framtid positivt och därigenom bidra till hållbar utveckling även för våra klubbar och Rotary som en kraft i samhället.

Du kan läsa mer om innehållet på programsidan.

Ta gärna med din respektive till Nyköping, för vi har också gjort ett riktigt intressant program för medföljarna. Uppmuntra gärna även fler medlemmar från din klubb att delta.

Senast 15 augusti önskar vi få din intresseanmälan. Detta är för vår planerings skull och anmälan är inte bindande. Definitiv anmälan med detaljer om slutligt innehåll, kostnader och andra praktiska saker kommer efter sommaren, men boka redan nu in datumen i din kalender.

Välkommen till Nyköping 23 – 24 oktober

Bo Söderling